Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Wanneer je geen hippe start-up bent en online werken nog niet de norm is, dan kan het een grote uitdaging zijn om over te stappen op hybride werken. Toch is het ook iets wat in de huidige arbeidsmarkt wel echt een must aan het worden is. Wanneer je dit niet doet, zul je vroeg of laat de vraag krijgen van medewerkers en wanneer je hier niet in meegaat zullen zij je bedrijf wellicht gaan verlaten. Daarom is het goed om te kijken wat ook voor jouw bedrijf de mogelijkheden zijn en hierin te gaan investeren. Welke dingen jou kunnen helpen bij deze transitie? Lees snel verder.
De basis van thuiswerken is een goede bereikbaarheid van de medewerkers, maar ook van jou als leidinggevende. Ook de bereikbaarheid voor stakeholders is een aandachtspunt. Zij moeten jouw bedrijf wel weten te vinden, ook wanneer er thuisgewerkt wordt. Daarom is het goed om de telefonie professioneel te regelen, direct vanaf het begin van thuiswerken. Zakelijke telefonie op maat is daar perfect voor. De organisatie die dit regelt kan alles voor jou qua telefonie uit handen nemen en abonnementen per medewerker afstemmen. Ook overige zaken zoals Microsoft Teams en andere zaken kunnen zij implementeren.
Wanneer hybride werken binnen jouw bedrijf echt de norm gaat worden, is het ook te betwijfelen of je alle ruimte die je nu gebruikt nodig gaat hebben. Het is goed om vooraf na te denken over wat je verwacht van personeel en hoe vaak ze wel (of niet) op kantoor moeten zijn. Het risico is er dat personeel op verschillende momenten aanwezig is en daarmee elkaar structureel misloopt. Dit wil je voorkomen en daarom is het goed om standaard dagen af te spreken dat je elkaar ziet. Je kan ervoor kiezen hiervoor je huidige, grote kantoorruimte in te ruilen voor een ruimte die je per dag kan huren. Dit is vaak all-inclusive gefaciliteerd en daarmee vaak een veel voordeligere keuze. Je hoeft je dan zelf niet meer druk te maken over zaken als de schoonmaak, de kantine en de openingstijden. Ook zitten deze hybride ruimtes vaak op centrale plekken waardoor het eenvoudig is voor personeel om per trein of bus te komen. Allemaal voordelige situaties die ook nog eens ervoor zorgen dat jij als bedrijf duurzaam bezig bent. Een thema waar jij als werkgever vandaag de dag ook niet meer omheen kunt.
Kortom, hybride werken is tegenwoordig een arbeidsvoorwaarde die veel personeelsleden erg fijn vinden en ook echt zoeken in een baan. Als werkgever kun je hier dan ook niet meer omheen en dat is ook niet erg, want het kan je ook veel opleveren. Wel is het goed om een aantal zaken vooraf goed te regelen, dit gaat uiteindelijk veel gedoe voorkomen en zorgt er tevens voor dat jouw bedrijf klaar is voor de toekomst. Want dat we in de toekomst massaal weer met zijn allen naar kantoor gaan? Die kans is zeer klein, al dan niet uitgesloten.