Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Een van de leukste maar ook meest uitdagende periodes voor kleine ondernemers of zelfs eenmanszaken, is een periode van sterke groei. Wanneer er plotseling een grote nieuwe aanwas is van klanten. Het kan natuurlijk ook zijn dat bestaande klanten plotseling veel meer van je willen afnemen. Hoe dan ook, tijdens een groeiperiode komt er al snel een moment dat er nieuwe mensen aangenomen moeten worden. En voor eenmanszaken is dit best een stap. Plotseling moet er een kantoor geregeld worden, werknemers ingehuurd worden, administraties worden ingewikkelder etc. We kunnen in dit artikel niet alles behandelen maar focussen vooral op het inrichten van een nieuw kantoor. Van de grote dingen zoals bureaus en laptops voor werknemers, tot de kleine dingen zoals een zakelijke koffiemachine.
Zeker als je voorheen nog een kleine ondernemer was, dan is het bij een periode van sterke groei spannend of de groei ook stabiel blijft en niet weer in elkaar zakt. Daarom is het heel belangrijk om bij het kiezen van een kantoorruimte te kiezen voor een flexibele huurtermijn. Deze flexibiliteit kost wel extra geld, maar kan ook heel veel geld besparen als blijkt dat de ruimte te groot is voor jouw bedrijf óf als je zo snel doorgroeit dat je snel alweer groter moet. Meestal is een huurcontract voor maximaal een of twee jaar genoeg.
Als ondernemer ben je natuurlijk niet de enige die in het nieuwe kantoor gaat werken. Je zult dit doen met zowel nieuwe als al bestaande collega’s. Het is daarom belangrijk om bestaande collega’s te betrekken bij het vinden van een nieuw kantoor. Het is belangrijk dat iedereen zich er fijn en prettig voelt en het zoeken naar een mooi kantoor kan ook een teambuilding ervaring zijn. Daarnaast zul je je snel realiseren dat jij als bedrijfsleider misschien op andere dingen let bij het kiezen van een nieuw kantoor dan je collega’s.
Naast de kantoorruimte zelf en de huur daarvan moet dit kantoor natuurlijk ook gevuld worden met kantoormeubels en benodigdheden. Niet alles hoeft gekocht te worden, duurdere zaken kunnen gehuurd of geleased worden. Denk bijvoorbeeld aan laptops maar ook een koffieautomaat voor uw bedrijf huren is een goede optie.. Dit is voor de cashflow een stuk verstandiger. Uiteindelijk is het als groeiende ondernemer belangrijk om rekening te houden met verandering. Het bedrijf kan verder doorgroeien, stabiliseren of weer krimpen. Daarom wil je niet met onnodige lopende kosten komende zitten die uiteindelijk onnodig blijken.