Physical Address

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

Vijf tips om beter te plannen

Ken je dat gevoel? Het gevoel dat je de controle over je planning bent kwijtgeraakt. De taken stapelen zich maar op, terwijl de tijd alleen maar korter lijkt te worden. Het zorgt ervoor dat je een hele dag met stress rondloopt, en dit ’s avonds in je eigen omgeving nog voortzet. Eén troost, veel ondernemers kennen dit gevoel. Dat betekent niet dat je hier niks aan kunt doen. Met de tips uit dit artikel wordt plannen een eitje en daarmee het ondernemen een stuk minder stressvol.

Korte lijntjes

Projecten kunnen door allerlei redenen vertraging oplopen. Een belangrijke reden is een gemankeerde planning in combinatie met slechte communicatie. Dit zorgt ervoor dat afspraken niet worden nagekomen. Integrale projectbeheersing is een goede oplossing voor dit probleem. Diverse aspecten, zoals planning, risicobeheersing, kostenbewaking en kwaliteitsmanagement worden geïntegreerd. Hierdoor kun je projecten efficiënt en succesvol beheersen. Je hebt de volledige controle, waardoor het project soepel verloopt.

Een adviseur

Wil je meer grip en inzicht, maar zie je het zelf even niet zitten om aan de touwtjes te trekken? Dan is een interim projectmanager het overwegen waard. Weet je wat het grote voordeel van deze persoon is? Hij of zij stapt neutraal binnen bij je bedrijf en kan daardoor veel objectiever naar zaken kijken. Combineer dit met de aanwezige kennis en je hebt de garantie dat het project succesvol gaat verlopen.

Ga op zoek naar tijd

Tijd ligt niet op de hoek van de straat te wachten. Je kunt het veel dichterbij zoeken. Hoeveel uur ben je per maand kwijt aan de administratie? Of je collega-manager? De kans is groot dat je behoorlijk schrikt van het aantal uur. Dit kan je op een simpele manier oplossen, door in de juiste software te investeren. Er zijn veel mogelijkheden, zoals HR- en salarisadministratie software. Dit bespaart je een hoop tijd, die je weer in de projecten kunt steken.

Less is more

Als ondernemer is het niet altijd eenvoudig om ‘nee’ te zeggen. Iedere klant betekent namelijk extra omzet. Toch doe je er goed aan om het jezelf niet te moeilijk te maken. Door je volop te richten op de niche die het beste bij je past, wordt het werk veel makkelijker. Je zult zien dat een project dat goed bij je past veel eenvoudiger te plannen valt.

Plan alles

De laatste tip vergt wat discipline. Goed plannen doe je door alles te plannen. Dat betekent dat je ook gaat opschrijven wanneer je boodschappen doet, eet, iets met je gezin onderneemt, gaat sporten, enzovoorts. Door dit te doen, heb je duidelijk op papier staan hoe je dagen eruitzien. En dit heeft ook een positief gevolg voor je werk en voor de projecten die je moet uitvoeren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *